Fulgråt & dagens hurra!

Måndagens fulgråt: Vet inte om det är preggohormoner eller att jag hade gråtande barn på näthinnan (läs: mitt eget, vid dagislämningen) som gjorde att jag inte-klarade-en-bild-till-på-flyktingbarn-i-Medelhavet. Mitt hjärta blöder verkligen för dessa utsatta varelser! Så små och så ensamma i världen. Och så alla dessa hemska krafter runt omkring…

När jag hulkat färdigt snöt jag mig och mejlade till kommunen för att höra om det finns något man kan göra för att hjälpa folk som kommer hit. Sedan gick jag in på Asylboendet Margretebergs Facebook-sajt och var tvungen att gråta lite till över den värme och mänsklighet de visar mot sina familjer och barn. Mejlade raskt dem med.

Måndagens glada: Att jag blivit kallad till intervju på ett riktigt drömjobb, trots att de vet att jag är gravid! Hurra för sådana arbetsgivare!

Och så till sist – veckans och alla dagars glada: Att vi snart flyttar till vårt nya hus. Var där igår och fick fin frukostfika av de nuvarande ägarna. Känns extra bra att flytta till ett hem där det har bott rara människor. Längtar!

Kommentera

