17. Hepp! Dagens tv-tips!

Eller ja, det blir gårdagens pga vinterkräksjukan in da house, och när nummer två gått ner för räkning vid 19-tiden tyckte jag att det var bäst att bädda ner mig själv och minstingen på tryggt avstånd från sjuklingarna.
Och vitpeppar, vitpeppar (jag svalde raskt tio korn) så har vi klarat oss hittills. Men ingen, allra minst jag, ropar hej förrän om ett dygn.
Tv, var det ja.
Tittar inte särskilt mycket aktivt. Ibland blir det Halv åtta hos mig när jag kvällsammar. Babel ser jag gärna varje vecka. Och Dessertmästarna har faktiskt varit lite trevligt. Men roligast just nu är Filips och Fredriks relationsprogram Ska vi göra slut? på 5:an. Till och med Niklas, som annars AVSKYR tv-program med ”riktiga” människor, har fastnat.
Och det är förstås Filip och Fredrik som gör det så sevärt. De har både humor och hjärta och förmåga att se det lilla och göra det intressant.
Torsdagar tror jag att det visas. Se, om ni kan.

Kommentera

