14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby skulle det bli…

.. en nygammal, nämligen löpning. Känner, liksom typ 99,9 procent av alla småbarnsföräldrar, ett enormt sug efter att känna mig stark och pigg igen. Tror att det är typiskt att den känslan kommer nu, när barnet börjat bli lite mer självgående och man kan börja tänka på något annat än amning och antal sömntimmar – samtidigt som man har väldigt lite kraft och energi samlad ” i ladorna”. Man behöver fylla på, helt enkelt.

Och eftersom jag nu gått ner mina mammakilon med Viktväktarna så känns det kul att börja springa för att bli stark, inte smal. Dessutom hoppas jag att det går lite lättare och snabbare, när man inte har en massa extrakilon att dra runt på.

Så nu håller jag på att kolla runt efter ett bra intervallprogram – ni vet ett sådant som gör att jag fixar milen om x antal veckor. Och en app som går att programmera intervaller i, som som går att synka med Spotify. Är tacksam för alla era bästa löpartips!

3 thoughts on “14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby skulle det bli…

    • Ja, det kanske jag hänger på någon gång. Känner dock för att börja lite själv först. Gillar smidigheten i att bara kunna sticka rakt ut på träningen, när det passar hemmavid. Springer du med dem?

  1. Så här presenterar dom sig : ”B.A.B.Y. Runners Team erbjuder kvinnor i alla åldrar gratis och prestigelös träning, såväl för nybörjare som motionärer som redan är igång. Vi anpassar träningsnivån efter målgruppen och vår målsättning är att det ska kännas inbjudande, kul och inspirerande att vara med i vår gemenskap.”

Kommentera

