En dag vi inte stoppar på burk

Häromdagen skrev jag att det finns dagar som föräldraledig och att det finns DAGAR. Idag var en sådan dag, men med skillnaden att den här vill man INTE stoppa i en fin burk. Tvärtom faktiskt. Eftermiddagen i experimentgruppen utvecklade sig ganska snart till en fars där Arvid spelade huvudrollen som den arga farbrorn som förstör för alla andra. Och efter cirka fem ”gör du det en gång till så går vi hem” kände jag att jag var tvungen att infria mitt löfte. Om inte annat för att inte framstå som en väldigt vek förälder.

Och sen fortsatte eftermiddagen ungefär i samma stil. Arvid var arg. Jag var arg. Och det var VÄLDIGT skönt när jag sedan fick stuva in Samuel i bilen och åka på föräldramöte på Arvids förskola.

Där fick jag sedan uppleva det häftiga i att Samuel plötsligt förstod hur han skulle greppa leksakerna jag höll framför honom, och hur han sen själv kunde flytta dem som han ville. (Han låg på en filt på golvet under mötet.) Kändes stort. Som en sådan där film om livets mirakel.

Några bilder blev tagna idag. Pga dagens humör blev de svartvita.

Här är två favoriter:

IMG_9614
IMG_9603

Och ett par bilder till: IMG_9607IMG_9611

Och sen, när Arvid gått och lagt sig, och man tittar igenom bilderna och hittar den här, då vill man bara gå upp, krypa ner bredvid honom och viska: ”Din lilla, envisa, arga unge. Jag älskar dig så mycket, så mycket att det gör ont.”

IMG_9596

Kommentera

