Fotografera mera

I dag började min fotokurs. Så kul! Samuel skötte sig fint under tiden och vi fick bland annat öva på att fota i motljus. Inte helt lätt. Tvingade Arvid att vara övningsobjekt när vi kom hem från dagis (”Om du bara ställer dig där i en minut, så går jag bakom garaget med dig och letar efter tigrarna sen!”). Skulle vilja ha så mycket mer tid till att fördjupa mig dels i kamerans alla tekniska möjligheter och dels i att öva, öva, öva. Ska försöka ta alla tillfällen jag kan fram över. Ungefär som Celia gör med träningen. Och så får ni stå ut med att det blir en hel del bilder på bloggen framöver.

IMG_9193IMG_9205De här två gillar jag bäst från eftermiddagens fotande.

IMG_9228Denna blev varken särskilt skarp eller bra, men Samuel är ju så fin så den får vara med ändå.

3 thoughts on “Fotografera mera

  1. Så fina bilder, jag jan ju bara prata för mig själv men jag tror alla håller med, att vi ser fram emot massor av fina bilder på din blogg. Så roligt att det känns bra med fotokursen😊

  2. Jag håller helt med Kate! Ser också fram emot alla fina bilder. Och säg bara till om du behöver fler motiv att plåta – jag lånar gärna ut mina barn. 🙂

Kommentera

