Läs det här istället!

Det bär mig förstås emot att tipsa om en blogg på konkurrenttidningen Hemmets Journal. Men då det är min bästa vän Celia som skriver – och dessutom gör det väldigt intressant och informativt – så får det var okej. Där har ni sådana blogginlägg som jag önskar att jag hade orkat skriva just nu. Sådana som man lär sig något på, som ger en tips att ta med sig – och inte bara blahablahaojvadjagärtröttochfyvadmittbarnärjobbigt.

Men tider skola väl komma, som det heter. Jag är ju inte bara mamma. Jag är ju också… soptömmare, bajstorkare, ipadigångssättare, mjölkcentral, diskmaskinsfyllare, pannkaksvärmare, smulsamlare, konfliktmedlare, tvätterska…

Ofta tänker jag ut saker jag vill blogga om. Jätteintressanta inlägg om föräldraskap och jämställdhet och politik och f-n och hans seriösa moster, och det händer till och med att jag börjar skriva dem, sådär vid nio-tiden efter dagens sista amning.

Men så raderar jag igen. Palla, liksom. Vid nio orkar jag knappt tänka en tanke längre. Än mindre formulera den i skrift.

Därav mycket blahablaha.

Men som sagt, håll till godo med Celias blogg!

Kommentera

