Projekt utrensning

Vet inte om det är för att jag går hemma största delen av tiden som jag uppmärksammat hur mycket grejer vi har. Överallt. Alla skåp och lådor är överfulla. Källaren ska vi inte prata om.

– Det känns som jag vadar fram bland prylar, sa jag uppgivet till Niklas idag, och i den stunden bestämde jag mig för att det ska bli mitt projekt under den här mammaledigheten. Att gå igenom alla utrymmen. Sortera, slänga, skänka. Sälja på loppis.

Och jag tänker gå hårt fram. Inget nämen-det-kan-väl-vara-bra-att-ha går säkert. Vi snackar stor utrensning.

Struktur- och ordningsmänniskan får lite lätt panik i det här kaoset. I morgon tar jag första lådan!

One thought on “Projekt utrensning

Kommentera

