På bästa festhumör

Nej, jag tänker inte gå in på det här med att vi hade gäster och att Arvid var på så gott humör att han rev ner gardinstången, kastade bumbo-stolen i huvudet på en 1-åring, körde ner ett redskap ur leka doktor-väskan i halsen så att han kräktes, samt flera gånger väste ”jag vill att ni ska gå hem”. Bland annat. För att inte säga bland mycket annat.
Nej. Det känns bara onödigt.
Låt oss istället konstatera att det var kulmen på vår sex veckor långa semester.
I morgon är det jobb igen. Då sätter jag mig i bilen, kör i lugn och ro till jobbet, trycker ut en kaffe ur automaten och njut…
Nej, just det.
Jag är ju mamma…ledig…
Känns, i skenet av dagens glädjefyllda incidenter, underbart.
Helt underbart.
Med vänlig hälsning
Signatur ”Vem, vem uppfann 15-timmarsveckan?”

One thought on “På bästa festhumör

  1. Alltså, du kan inte skriva så roliga saker. När jag kom till doktorsväskan så spillde jag kaffe ner i tangentbordet av total skrattattack. 😉

Kommentera

