Middagsfrid

Sedan vi fick barn har vi testat lite olika matkoncept för att laga så bra, god och varierad mat som möjligt, med så lite ansträngning som möjligt. (Det vill säga slippa panikhandla efter dagis när alla är trötta och och hjärnan är tom på idéer.)

Vi har haft matkassar och gjort veckomenyer som vi storhandlat efter. Och nu blir det Viktväktar-middagar för hela den berömda slanten.

Och så har vi infört en ny tradition med grannarna. Torsdagsmiddagen! Utmärkt koncept och skönt att slippa laga middag själv en gång varannan vecka. Dessutom är det ju väldigt trevligt – och Viktväktar-vänligt (då jag lurat med Jenny också).

Gårdagens premiär föregicks av en tur till Tirups örtagård för mig och Jenny och de fyra barnen. Om detta ska jag berätta en annan gång för det kräver sannerligen sitt eget inlägg. Puh!

I väntan på detta kan ni alltid läsa om hur det var när vi var föräldralediga på Tirup förra gången – och hur jag plötsligt befann mig ammande bakom projektorduken på en konferens...

One thought on “Middagsfrid

Kommentera

