Som en liten, liten lottovinst

Till en början kändes det ganska bra.

Jaså, Samuel ska bli en nappvägrare. Ja, men det kommer ju att bespara oss en hel del bekymmer när han kommer upp i 3-årsåldern. Det kan ju faktiskt räcka att ha ett barn som hökar över sin napp likt Gollum i Sagan om Ringen. Myyy preeeecious…

Men precis som allt annat man föreställer sig när det handlar om barn, allt man tycker låter utmärkt bra i teorin, blir ganska sällan som man tänkt sig.

Det behövs bara:

– Några sömnlösa nätter.

– Några skrikfyllda nätter.

Sedan är man beredd att specialbeställa latex från Guatemala och låta världens främsta nappgjutare specialdesigna en Custom Made Pacifier De Luxe för Mycket Dyra Pengar.

Bara. Den. Funkar.

Nu behövde vi inte gå så långt den här gången. (Inte riktigt. Jag började dock googla ”bästa nappen” klockan tre i natt.)

I morse bestämde sig Samuel nämligen för att ge den där gummitutan en chans ändå. Och det är L.J.U.V.L.I.G.T.

Men ännu har vi inte provat den i skarpt läge. Det vill säga mellan 23 och 05.

Och med tanke på att jag ligger en fem-sex timmar på minussidan, så känner jag att det inte behöver bli i natt. Jag kan stilla min nyfikenhet.

Lätt.

2 thoughts on “Som en liten, liten lottovinst

Kommentera

