Mamma, mamma…

IMG_8585… kan jag få måla?

Nej.

Jo!

Nej, inte nu.

(Kaffe, jag måste ha kaffe.)

JO!

Nej, sa jag.

(Och frukost. Innan lillebror vill ha sin frukost. Nummer tre i ordningen.)

MEN JAG VILL!

Och jag vill inte.

(… att du ska måla. Däremot gå upp och lägga mig i ett svalt sovrum, bland fluffiga täcken, och sova i 10-12 timmar. Eller 18-20. Ja, tack.)

JO!

Men… Okej då…

(Det dåliga tvåbarns-samvetet slår till. Klart att han ska få måla!)

 

Så mycket målat blev det dock inte. Snarare färgbadat. På bilden ovan har han bara lyckats täcka sina händer i tjock färg. Then came armbågarna. Och låren. Och bordsduken. Och stolen.

Men jag fick tid att dricka mitt kaffe i alla fall.

5 thoughts on “Mamma, mamma…

  1. Oh, yes. Min etta målade ner ett helt köksbord OCH insidan av den balkongdörr som jag och lillebror befann oss på fel sida av – utelåsta av konstnärinnan i egen hög person…

Kommentera

