Viktväktare & finuppvaktning på Mors dag

Om man skulle passa på att skriva ett inlägg före klockan 22 för en gångs skull. Och på datorn – inte med den lediga handen på mobilen. (Snart, snart är jag uppe i en tonårings skrivtakt!)

Arvid är inne och leker hos grannkillen (tack till snälla grannföräldrar), Samuel sover och jag har ägnat min lediga tid åt att gå med i Viktväktarna. Verkar vara en hel vetenskap det där med en massa redskap och tabeller och appar och jag vet inte allt – men jag känner mig motiverad att börja det här sunda levernet direkt och nu – inte efter alla mammafikor och jag-har-inte-tid-att-tänka-på-någon-lunch-jag-tar-vad-som-finns i höst någon gång.

Därmed inte sagt att jag ska banta. Bara styra in på rätt hälsoväg direkt. Och tänka efter före. Dessutom har jag anmält mig som ”helammande medlem”, och då tas det hänsyn till att man behöver äta mer än en ”vanlig” Viktväktare.

I övrigt har jag blivit väldigt fint uppvaktad av min man på Mors dag. Fick en present ”inte så mycket för att det är Mors dag som för att du tryckt ut två fina barn” och jag blev jätteglad. Och så har vi haft mysigt förmiddagsbesök av Celia med familj.

Nu blir det strax röstning i EU-valet!

IMG_8557

Mina fina killar – och Samuels första bad!

Kommentera

