Att få sin mors hjärta att smälta

Ett par månader innan Samuel föddes tog jag lite… lättklädda… bilder på mig själv. Inte för att jag på något sätt kände mig som en Hot Mama, snarare tvärtom, men som en kollega till mig brukar säga när någon tvekar inför att ta ett foto, tänkte jag att ”de där bilderna kommer att stiga i värde”.
Och redan nu kan jag titta på dem och förundras över att det var den här lilla killen, som just nu snusar med öppen mun i min famn, som låg där inne i den stora, runda magen.
Så visst stiger de i värde.
I dag dök fotona upp på datorskärmen när vi laddade in lite andra bilder. Arvid, som lekte framför skrivbordet, fick syn på dem och skrattade: ”Nakenmamma!”
(Viss felbedömning – jag hade underkläder på mig.)
Och så helt spontant, det där som fick mitt hjärta att smälta:
”Vad snygg du är!”
Lilla älsklingen.
Och värdet på bilderna, ja, det steg genast ytterligare.

9 thoughts on “Att få sin mors hjärta att smälta

  1. Ja du…sådana bilder har jag också. Jag hade lyckats att förtränga dem, ha ha! Kanske figurerar de på awkwardfamilyphotos. Jag har också en avgjutning av mage nr 3 liggandes i något förråd.

Kommentera

