En av de sköna sakerna med att föda…

… är att man sedan (förhoppningsvis) kommer att slippa dessa ständiga kommentarer om ens kropp. Förstår inte varför det är okej att plötsligt uttala sig om någon annans utseende, bara för att denna råkar bära ett barn. Tänk dig till exempel att en ”vanlig” överviktig skulle få höra följande:

– Jag har aldrig sett något större!

– Fy, så stor du är!

– Den (magen) är ju VERKLIGEN stor!

Allt det här har jag hört som gravid, hur många gånger som helst. Detta, och den mest tröttsamma och mest irriterande frågan av alla: ”Är du säker på att det bara är en där inne?”

Och även om jag vet att det är ett övergående tillstånd, så är det faktiskt inte så himla kul att vara under ständig lupp och föremål för kroppslig utvärdering.

Så, please. Nu är det tre veckor kvar till BF.

Jag är stor.

Det är bara en där inne.

Vi behöver inte prata mer om det. Okej?

4 thoughts on “En av de sköna sakerna med att föda…

  1. Du är så vacker i din graviditet min tös och precis som Arvid sa till dig i lördags ”Så fin du är mamma”💕💕💕💕💕

  2. Förstår till 100% och undrar också varför gravidkroppen helt plötsligt är allas egendom. Minns att jag var hysteriskt trött på det. Lyssna på Arvid istället, han verkar ha koll. Pepp pepp!

Kommentera

