Att skaffa sig sinnesro

Jag avskyr att inte ha koll och kontroll. Likaså måste jag helst ha ordning omkring mig för att riktigt kunna fokusera. När jag skrev min bok, till exempel, började jag aldrig förrän frukosten var undanplockad, jag själv hade duschat, och det var upprymt i lägenheten. Kunde det dessutom snurra en maskin tvätt och vara förberett för middagen var sinnesron fullständig.

Därför har det stressat mig en aning att jag ännu inte kommit igång med förberedelserna inför förlossningen och tiden därefter. Tänk att behöva kasta sig iväg – utan att ha tänkt igenom något eller preppat minsta lilla. Vilken mardröm för ett ordningsfreak!

Ytterligare en stressfaktor är att min fysiska ork är så begränsad. Jag vill så mycket, men fixar så lite. Och det gör mig grymt frustrerad.

Men i kväll har jag i alla fall skrivit listor. På sådant som ska göras och köpas och packas. Och det känns redan lite bättre!

2 thoughts on “Att skaffa sig sinnesro

  1. Din mor hjälper dug mer än gärna till helgen, jag kan vara din förlängda arm😊 du sitter i em stol o talar om hur du vill ha det så gör jag det😉💕💕💕

Kommentera

