Saker man kan göra en helg…

… när ens barn förlustar sig hos farmor och farfar:

– Äta hummer och torsk, utan att någon i sällskapet rynkar på näsan och säger: ”Jag gillar inte sån fisk!” (Men visst, fick jag gratinerad Johan P-hummer varje dag skulle jag nog kunna stå ut med det med.)

– Prata till punkt.

– Se en film som inte bygger på en bok av A) Astrid Lindgren B) Gunilla Bergström C) Rune Andreason. (Sedan hade jag faktiskt nästan hellre sett en Astrid Lindgren-film. The Grand Budapest Hotel var inte riktigt min tekopp.)

– Sova länge. I samma säng!

– Läsa hela artiklar i morgontidningen. Flera stycken!

– Längta lite ihjäl sig efter sin mjuka, lilla gosiga, pratsamma apa.

– Hämta hem honom och ägna resten söndagen åt att pussa på honom.

Kommentera

