Gravidhjärna

Känner att min hjärna inte riktigt pallar vara med till 100 procent nuförtiden. Bara att lägga den här veckans vab-pussel där ultraljud, vattengympa, PT-träning, barnmorskebesök, after work-aktivitet, diverse jobbmöten, städerska och farmor-tid skulle passa ihop – plus att hinna det man ska på jobbet – har varit en smärre utmaning. Nu är det tack och lov bara två dagar kvar som vi behöver tänka logistiskt på, men i måndags kände jag mig helt lost och blev skittrött bara av att tänka på allt som skulle klaffa.

– Jag tycker mig minnas det här från förra graviditeten också, sa Niklas, och syftade på min mosiga hjärna.

Är dock så glad att jag har honom. Mr Tålamod och supermannen i alla väder.

Kommentera

