Att ta en chans i fetstil

Jag brukar inte få kärleksbrev så ofta. Särskilt inte av kvinnor. Men i går kväll plingade det till i brevlådan och där var hon.

Antannina.

Naturligtvis var det någon form av spam, som egentligen skulle hamnat i skräpposten, men jag kunde inte låta bli att ögna igenom den ganska charmiga google translate-svenskan.

Särskilt fastnade jag för en fras:

Jag hela tiden att rida efter stad och har sett flera underbart platser. Det finns dock mycket kvar att se och uppleva! Kanske du ar den dar manniska som har en bra kansla for humor, ar godhet och arlighet och inte radd for att ta en chans i fetstil i denna galna varld. 

Visst är det ett underbart uttryck? Att ta en chans i fetstil. 

Jag har visserligen alltid försökt följa den devisen – att man måste våga leva efter sin övertygelse och ha modet att kasta sig ut – men hur mycket språkmänniska jag än är skulle jag inte kunna komma på ett så genialiskt uttryck.

Så tack, Antannina. Du har satt ord på en av mina viktigaste livsfilosofier!

Nu är jag bara nyfiken på vad du menade med ”jag hela tiden att rida efter stad”.

Kommentera

