I kväll tackar vi…

… min pappa som målat staketet runt vår altan vitt i dag. Ett litet hästjobb som varken jag eller Niklas kände att vi hade tid eller tålamod att ta tag i. Men så fint det blev!

IMG_7432IMG_7430Vi har verkligen världens finaste och snällaste föräldrar. Jag hoppas att jag kommer att bli lika generös och hjälpsam mot Arvid när han växer upp. Hör du det, skatten? Any day, och mamma kommer och målar ditt staket och passar dina barn och hjälper dig när din bil går sönder och…

Oerhört tacksamma, det är vad vi är.

Garaget ska vi dock måla själva. Den stora frågan är dock: I vilka färger?

Det som ska målas är själva garaget, porten, träet vid taket och träet runt fönstren.

Så här ser det ut nu:

IMG_7443

Vi är överens om att använda vitt, svart och samma grå färg som på träpanelen på huset. Men hur kombinera dessa på snyggast sätt?

Tanken är också att vi ska bygga ett litet trädäck framför, eftersom kvällssolen trivs där.

Jag lånar fräckt några inspirationsbilder från nätet och ropar sedan: ”Hjälp, vad tycker ni?”

images

903

images-2

images-3

8250737112

p286683_488_336-3

images-4

 

(Sista bilden: Ja, tack, jag tar hela konceptet. Rakt av.)

6 thoughts on “I kväll tackar vi…

  1. Så fint det passar med det vita staketet!! Håller med om att sista bilden är perfekt. Men, då får Arvid ha mjuka bollar när han leker i gräset…

Kommentera

