Lille Skutt is in da house

Igår hade vi besök av Niklas kusin Nina. I förväg hade jag förklarat för Arvid, dels att hon är kusin, precis som Alfons kusiner, och dels att hon har samma namn som Lille Skutts fru, Nina.

Gott så. Han nickade och verkade förstå.

Sedan kom Nina och vi åt rabarberpaj ute i trädgården.

Efter en stund gick jag och Arvid till sandlådan och Niklas och Nina plockade undan fikan.

Vi grävde lite, och sedan frågade Arvid:

– Ska du dricka kaffe?

– Nej, jag har druckit.

– Och pappa?

– Han har också druckit.

– Och Lille Skutt?

Sötaste… Höll på att bryta ihop av skratt. Gissar att hans mor får bli bättre på att inte överförklara.

Annars har det gått en vecka då jag bland annat varit i Stockholm i två dagar för att titta på höstens inrednings- och modenyheter. Mycket inspirerande, roligt sällskap och ljuvligt sommarväder.

På hemmafronten har jag mest pysslat och hängt i trädgården. Syren och rhododendron har slagit ut och från år till år glömmer jag hur magiskt vackert körsbärsträdet vid grinden är. Vi har suttit ute i kvällsvärmen och Arvid har premiärbadat i plaskpoolen.

Sommaren. Äntligen här.

_MG_6795 _MG_6812 _MG_6833 _MG_6848 _MG_6857_MG_6839

One thought on “Lille Skutt is in da house

Kommentera

