Lyxig loppislördag

Vi har ju loppislunch då och då. En tur till vårt närliggande Emmaus och ofta en hel del fynd. Men tiden är ju så begränsad, även om vi kan motivera en tio-femton minuter med att vi nästan arbetar. (En skriver om antikt, en om inredning och en om mode – klart att det poppar upp massa idéer på en loppis!)

Men vi vill ju frossa ohämmat – och därför bestämde vi oss för att instifta Loppislördag. En av oss är värd, fixar frukostfika och guidar sedan till de bästa loppisarna i närområdet. Och så turas vi om.

Ljuvligt koncept, eller hur!

Premiären hade vi hemma hos mig igår. Första stopp var loppisen på Klågerupsvägen, bara ett stenkast bort (eller en byråsläpning, om ni minns). Jag hittade en teakhylla, Stina en grep och en tjusig trädgårdsstaty. (Kanske något mer, det är svårt att minnas Stinas alla fynd. Hon är proffset, tveklöst.)

Sedan åkte vi till Trollets loppis, en bit från Värnhemstorget. Där var det 20-50 procent på allt. Say no more… Jag har aldrig sett någon få så mycket fint för 500 kronor som Stina fick! Jag köpte några prylar jag ska ha till en fotografering (se där, jobb igen), ett fint fat (man kan aldrig få för många) och två Lila fasan-tallrikar från Gustavsberg. Och en liten sparbössa för 60 kronor, som jag sedan hittade 50 kronor i när jag kom hem! Veronica köpte jättefina assietter och en kanna.

De stängde klockan tre – och vi var sist ut…

Efteråt var vi mycket nöjda. Och fulla av längt till nästa gång. Och då ska vi faktiskt sälja själva!

_MG_6768

Bästa arbetskamraterna – och loppiskompisarna!_MG_6775

Mina fynd!

Kommentera

