100 sätt att bära en byrå – check!

Ofta när det är varmt, sådär över 30 grader, så att man blir alldeles yr i huvudet, brukar jag och Niklas ta upp det här med mattan. Att det skulle vara det värsta vi kunde tänka oss: att behöva bära runt på en äkta matta. Stor, otymplig och sträv, gärna på en bar, lite solsvedd axel. Och i stekande sol.

– Gud så fruktansvärt, brukar vi säga, och så känns det genast lite bättre, att det bara är varmt, liksom.

Igår var jag med om något liknande. Fast tvärtom.

Vi hade varit inne i stan och köpt musslor i fiskehoddorna och sedan fikat på Kommendanthuset. På vägen hem bad jag Niklas släppa av mig vid det nya loppisstället på Klågerupsvägen, det som bara ligger några minuter hemifrån. Med bil…

Och det var ju en härlig guldgruva med massor av fina och billiga prylar. Hittade genast en söt liten vas – och större byrå… Måttade och kände lite på den och tänkte att: ”Den kan väl inte vara så jobbig att bära hem. Det tar ju bara några minuter.”

Med bil. 

Till saken hör att jag var förkyld. Att jag hade väldigt ont i halsen. Att det var hemskt kallt ute. Och att det blåste som det bara kan göra i Malmö.

Och så då en byrå på det. Som jag nu burit på alla sätt som man kan bära en byrå. I famnen, på höften, under armen… Och med åtta lådor som alla strävade efter självständighet blev det en intressant promenad. Som INTE tog bara några minuter.

Jag är helt död i armarna. Fortfarande.

Men det var värt det, helt klart. Släpade genast ner den i källaren och målade den vit. Klädde lådorna med fina papper och voilà – en helt ny möbel. För bara 60 kronor!

bild-1Vasen och byrån före. 
bild-3Och så efter!
bild-6

Guldgruvan på Klågerupsvägen!

bild-2Och så lite andra Instagrambilder för till exempel min mor och svärmor. Häromdagen var våffeldag.

bild-5Och igår var det moules frites-kväll med vin från sommarens Bordeaux-resa.

bild-4Och i fredags var Arvid så här söt.

 

 

 

5 thoughts on “100 sätt att bära en byrå – check!

  1. Mor säger: Tack för att du tänker på din mor och svärmor med fina bilder:-) Så jättefin byrån blev! Jag hade kunna göra samma sak….bära hem en en tung byrå, när man kan se framför sig hur fint det kan bli!!

  2. Du gör sådana fynd!! Byrån blev verkligen fin o det ska bli kul att se den i verkligheten. Våfflorna och musslorna ser goda ut. För att inte prata om vår lille Älskling! Hoppas att förkylningarna försvunnit idag. Kram Berit

  3. Pingback: Lyxig loppislördag | Linda Unnhem

Kommentera

