Sist på Instagram

Tycker nog att jag oftast tillhör early adopters, eller i alla fall den tidiga majoriteten, när det kommer till ny, kul teknik. (Här kommer Niklas att hosta och sätta något i halsen, men nu menar jag inte sådant som har med sladdar, knappar, knepiga instruktioner och trådlösa vidunder att göra, utan mer social teknik.)

Men av någon anledning har det här med Instagram aldrig lockat mig. Förrän nu. Och jag gissar att min väg dit är långt ifrån unik. Ni vet: gammal bloggare som tröttnat lite på att skriva långa inlägg och därför sällan gör det, men som ändå har kliet i fingrarna. Hen som tänker: ”Det där vore kul att blogga om, men orka…”

Och då är ju Instagram finemang. Där kan man visa upp och klottra ner sådant som inte riktigt är värt en hel text. Och på så sätt, spara småminnen.

Så heppetihepp, följ mig gärna på lindaunnhem på Instagram (översättning för föräldrar och liknande: Instagram är en app till mobilen, där man kan följa personer och deras bilddagböcker. Typ.).

Tänker mig att det ska handla om allt som är kul: inredning, pyssel, loppisar, trädgård, mat, böcker, resor. Och så lite familj, så klart.

Och givetvis vill jag också följa trevliga/roliga/spännande/kreativa/personer-jag-känner-personer. Så tipsa gärna!

Annars då? Ja, förra veckan hade vi ju den här ”Arvid ramlar in i ett element på förskolan och får sy ett stygn i läppen utan bedövning”-incidenten. Det var givetvis alldeles hemskt för mamma- (och pappa-) hjärtat, men också en påminnelse om vilken modig och fantastiskt duktig liten kille vi har. Fruktade för att åka tillbaka till vårdcentralen för att ta bort stygnet, och var rädd att Arvid skulle bli ledsen då han förstod var vi var, men nej då.

Han hängde lugnt med, lekte lite i väntrummet och sa till slut, när han tröttnade på att det aldrig blev vår tur: ”Jag vill gå in till doktorn!”

Han är min idol. Alla kategorier.

I övrigt har vi rensat ut julen… ur garaget. Allt inslagningspapper, alla glöggflaskor, alla kartonger som innehållit alltifrån Duplo till ett miniatyrkök – saker som skulle göra vilken hamster som helst grön av avund – fyllde en hel liten lastbil som kördes till soptippen.

Och plötsligt kan man komma in i garaget igen. Ljuvligt.

Och så fortsätter vi att vänta på våren… Men det är i alla fall mycket ljusare. Och idag kunde man vara ute i trädgården en lång stund efter dagis. Och plantera penséer!

Så snart. Snart.

Glöm nu inte Instagram. Här är mina tre första bilder:

bild (10) Loppisfynd på skrivbordet på jobbet. Den ryska dockan blev jag MYCKET nöjd när jag hittade. Glasburken var roligare än en traditionell kruka. Och plastmuggen till miniorkidén blev en nödlösning när den turkosglittriga ljuslyktan, som skulle blivit kruka, tyvärr inte passade. Men det kommer ju flera loppisar! Ramen är från Ilva. bild (11) Två sängbord för 125 kronor! Och det roliga var att min kollega Stina också hittade sängbord, samma dag, på samma loppis. bildFörst ut i trädgården!

 

4 thoughts on “Sist på Instagram

  1. @jebnie på insta är en gammal kompis från min gymnasietid. Hennes bilder är både inspirerande och samtidigt inser man att så kan man aldrig ha det med ett barn. Men ändå…! Ser fram emot att se ditt pyssel på insta!

Kommentera

