Inte mera lila… eller?

Idag var jag en lunchsväng på Emmaus med några arbetskamrater.

Innan vi gick in visade den ena, Loppisbloggaren her self, upp några Ikea-fynd i bakluckan – prylar som skulle sätta tonen i hennes sommarstuga.

– Då konkurrerar vi om samma saker, sa jag. Hela mitt hem är fullt av saker i just den färgen. Det är så att min man numera skriker: ”Inte mera LILA!” när jag kommer hem efter en shoppingtur.

För så är det.

Ingen av oss plockade dock hem något lila idag. Däremot gjorde jag fina fynd på Netto där jag efter loppislunchandet tog en take away-banan och take away-drickyoghurt (nämnde jag att vi sitter mitt i smeten… på Kirseberg?). Åtta vita ramar för 140 kronor.

Och vad skulle jag då fylla dem med? Bilder från trädgården hade jag tänkt.

Så jag började leta i Lightroom. Pinnade en, pinnade två, pinnade tre…

And guess what?

_MG_0005 _MG_3358 IMG_0258 IMG_0262 IMG_0263 IMG_0288 IMG_1337 IMG_2773-2Det var en i familjen som inte blev förvånad i alla fall.

3 thoughts on “Inte mera lila… eller?

Kommentera

