Instant pysselsug

Planeringsdag på jobbet brukar innebära att min pysslometer går i taket och att jag måste kasta mig till närmaste återvinningsvaruhus. Så även idag.

Har länge haft en idé att ta gamla fula keramiktavlor, ni vet sådana med blommor från typ Jie, sprejmåla dem och helst täcka en hel vägg. Som en slags mosaik, ungefär.

Föreslog att Niklas skulle ha denna installation över sitt skrivbord, framförallt eftersom det är fullt över, runt och lite under mitt. Och jag vet inte, men han fick inte det där vilt panikslagna i blicken i alla fall. Han sa inte ja. Han kan till och med ha sagt nej. Men blicken, den sa:

– Nej då, jag har inga problem med min manlighet. Jag kan visst sitta och spela krigsspel vid en vitblommig keramikvägg.

Jag såg hans inre Ernst skymta. Helt enkelt.

Därför skred jag snabbt till verket. Ni får se dem vita när de sitter på väggen. Och tanken är alltså att de ska vara många!

_MG_6011I en av tidningarna vi bläddrade i idag hittade jag superfina kuddar som var sydda i tre sektioner, med ett gammalt handarbete i mitten och sedan två olika färgstarka tyger runt om. Dags att damma av symaskinen! (Det är i själva verket inte så hurtfriskt som det låter. Inte alls. Jag avskyr att sy. Big time. Men ibland får man ställa upp för den fina sakens skull.)

_MG_6009Ett litet skåp bidde det också. För trettio kronor. Med färg och nya knoppar blir det finfint i köket. (Och jag vet, jag hatar att måla också. Men det är var obehandlad furu. Man slipper slipa. Och kanske kan man till och med sprejmåla det. Love sprejmåla.)

_MG_6014Och så sist – ett tyg. Som kan bli en sommarduk. Eller kuddar till uteplatsen. Eller något annat till sommaren… Som för övrigt gärna får komma snart.

_MG_6015

 

 

2 thoughts on “Instant pysselsug

  1. Mor säger: Vilka fynd du gör hela tiden:-) Får lite farmor Margit vibbar när jag ser fynden. Roligt med dina heminredningssidor i Hemmets veckotidning, slänger mig över tidningen varje måndag……så många fina tips och fina bilder.

  2. Ja, håller med!! Alltid lika spännande. Ditt skrivbord är verkligen mysigt – och jag väntar spänt på ”keramikblommorna” . Tror att det kan bli mycket dekorativt.

Kommentera

