Om födelsedagar, förkylningar & en ny fin frisyr

December är här på allvar med massor av snö, förkylningar och familjemys. Niklas har fyllt år och av mig fick han en Köpenhamnslördag med tillhörande hotellyx och restaurangkväll. Låt oss nu bara hoppas att alla baciller håller sig borta den 30 december!

I lördags firade vi med familjen – och i söndags köpte vi en ny bil! Inte ny förstås, men ny för oss. Så himla ljuvligt att slippa stressen vid hämtningar och lämningar på dagis och underbart att inte vara så styrd av vädret.

Igår bakade jag och Arvid lussebullar. (Mer om det kan ni läsa här.) Dessa tar vi med oss på torsdagens lussefirande på dagis. Ska bli mysigt. Och så roligt att höra honom gå runt och tralla här hemma. ”Lusse lelle” verkar vara favoriten. Och ”Tipp, tapp, tipp, tapp…”.

I lördags var jag också med honom hos frisören. En lång kalufs förvandlades till en söt pojkfrisyr och han satt jätteduktig i mitt knä och lyssnade på en Alfons-saga under hela klippningen.

Men nu är det dags för mig och min förkylning att gå till sängs. Hoppas på att vakna piggare i morgon.
_MG_5327_MG_5309
_MG_5371_MG_5377_MG_5386_MG_5411

2 thoughts on “Om födelsedagar, förkylningar & en ny fin frisyr

  1. Så fina lussebullar du och Mamma bakat Arvid! Tur att du inte hade din fina skjorta på när du jobbade i köket. Det ska bli jättekul att vara med på lussefirandet! Puss o kram från Farmor o Farfar

Kommentera

