Spalyx & läspärlor

Oj, som jag längtat efter den här helgen. Arvid hos mormor, vi på spa och gourmetrestaurang och fluffig hotellsäng i Arild. Och ja, det blev precis så där avslappnat och skönt som jag drömt om. De sex rätterna var spektakulära och svingoda, mitt bad med aromatiska oljor och min massage var sövande, och sällskapet, i form av Niklas föräldrar och Erik och Lotta, var suveränt. Tyvärr var vädret regnigt och mulet, så det blev inte så mycket fotograferat. Och boken jag tog med… Nope. Tidningen? Nope.

Nåväl, man kan inte hinna allt.

Däremot hann jag läsa ut Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar innan vi åkte. Och ja, den var lika bra i bok som på teve. Verkligen. Läs!

Blev också mycket nöjd när jag kom hem till min mamma och hittade Caitlin Morans ”Konsten att vara kvinna” på hennes soffbord. Den har jag velat läsa länge. Ska bli spännande, och förhoppningsvis rolig, läsning!

One thought on “Spalyx & läspärlor

Kommentera

