Om fordon, fotokurser och konsten att kunna vara på två ställen samtidigt

Igår när jag hämtade Arvid på dagis såg hans fröken helt exalterad ut:

– Du jag MÅSTE berätta en sak! I morse satt vi och läste en bok om olika maskiner. På första sidan var det en grävmaskin, och det kunde ju Arvid, och det var kanske inte så konstigt. Men sen! Jag trodde knappt mina öron när han pekade på de olika fordonen och sa ”gaffeltruck” och ”dumper” och ”trailer” och sådant som JAG inte hade en aning om!

Hihi! Kul, men knappast en nyhet för oss. ”Skopa” var ju till exempel ett av Arvids första ord! För tillfället är Brio-tågbanan roligast. Det och ”bygga jego”. Allra skojigast är det om han kan göra det ovanpå något, typ soffbordet. För kan man klättra, då klättrar man!

Övriga nyheter är att jag var på Canons fotokurs i måndags. Det var lärorikt och roligt och nu längtar jag lite ihjäl mig efter att fotografera med långa slutartider utomhus (Arild i helgen, se upp!) och samla slantar så att jag kan köpa en blixt. Som det är nu använder jag ju aldrig blixt, helt enkelt för att det blir så fult, men jag såg ju på kursfotografens bilder vad en extern blixt kan göra med inomhusfotografier. Så spara, spara, spara.

Också har jag ju börjat julblogga på Hemmets Veckotidnings hemsida! Ett tips är att hänga lite där om ni vill veta vad vi har för oss i december, både i familjen och på redaktionen. Första inlägget har ni ju typ redan läst här, men nyheter utlovas redan i morgon!

Kommentera

