We are family

Hej, ni som kommer att få julkort av oss i år. Jag tänkte här berätta storyn bakom bilden.

Om hur den mysiga renfällen hårade ner hela vardagsrummet och fick Niklas att nysa.

Om hur Arvid använde kamerans fjärrutlösare som nyckel till sin Bobby car, bilen som han sedan ställde sig på, ramlade över och slog munnen på.

Om hur jag krävde att Niklas skulle byta byxor, byxor som han sedan hängde över trappräcket i bakgrunden och som kom med på alla bilderna.

Om hur Arvid fick ett utbrott över sin pepparkaksgubbehatt (och hela situationen) och var tvungen att få en glasspinne för att lugna sig.

Om hur jag fick kasta mig fram för att rädda kameran när Arvid skulle krångla sig in bakom det riggade stativet.

Om hur jag fräste till Niklas att ”jag tycker det är tråkigt att du är så irriterad, jag gör faaaaaaktiskt det här för familjens skull och för att vi ska få ett treeeeevligt julkort!”.

Om hur vi till slut fick ställa upp i-paden på soffbordet så att Arvid kunde titta på Postman Pat medan åtminstone två tredjedelar av familjen log sina vänaste leenden.

Typ så.

Kan ju vara kul att veta när kortet (det enda hyfsade, av ca 150) ramlar ner i brevlådan.

Arvid har en glasspinne i munnen, jag har ett renhår på läppen – årets hetaste julmat? Och nej, detta är inte the julkort.

3 thoughts on “We are family

  1. Snälla snälla snälla! Kan ni inte filma hela fotograferingen nästa år och lägga ut på bloggen? Jag kissar på mig av skratt. Tack för att du förgyller min dag bland flyttkartonger och viktiga gubbar som ska besiktiga vårt bohag och ett frenetiskt inpackande av adventskalenderpaket.
    Ha en bra dag/ sanna

Kommentera

