Söndagsfrukost med kompisarna

”Kompisarna” är ju numera Maja, Hugo, Jojje och de andra på dagis, men Arvids äldsta kompisar är ju faktiskt dem han träffade på bvc som liten, liten bebis. Det blir inte lika ofta som förr, men det är lika kul varje gång vi ses i föräldragruppen. Och idag var vi alla samlade hemma hos oss.

Det är inte helt lätt att fånga sex snabbfotade småbarn på bild, men det är roligt att försöka. Älskar verkligen min kamera, men skulle önska mig ett nytt objektiv. Har ett fast 50 mm, som är fantastiskt, men det funkar inte så bra i små rum. Så här fick jag använda mitt 18-55, ett kitobjektiv som följde med kameran när jag köpte den. Inte lika bra bilder, tyvärr. Kanske kan jag försöka fjäska in mig hos tomten i år?

Jag beundrar alla skolfotografer. Det var INTE lätt att få alla att sitta i soffan samtidigt. Det gick någorlunda när vi lät föräldrarna vara med – och när vi satte på teven….

 

 

5 thoughts on “Söndagsfrukost med kompisarna

  1. Hej!
    Ja här hade jag ju lite att ta igen :). Började jobba i augusti, fick en chock och sa upp mig efter en och en halv dag… Men där någonstans så försvann all tid till den virtuella världen. Men nu är jag på banan igen, tror jag… men iaf tänkte bara säga hej. Och att nu har vi tagit in siktet på Malmö, tjohoooo, (blev inget Höganäs)… så förhoppningsvis så flyttar vi dit i början av nästa år om vi bara hittar någonstans att bo :), detta ständiga problem.
    Men nu ska jag sitta här en stund med min kopp te och bara njuta av all läsning :).
    Hoppas att allt är bra med dig?! /sanna

    • Oj, vad modigt! Och så roligt att ni flyttar till Malmö! Välkomna! Vad letar ni efter för typ av boende? Hus, lägenhet, tält, trädkoja? 🙂

      • Vi börjar nog med en lägenhet… för att sondera terrängen :). Sedan får vi se när vi fått jobb etc. Just nu hittar vi ingenting, trots intensivt hemnetknarkande. Vi funderar på om man kanske ska börja med att hyra något (om du känner någon som mot all förmodan inte vill bo i sitt eget hem så hojta till:)). Allt löser sig nog, nu gäller det bara att klura ut vart man skall bo i Malmö, eller rättare sagt vart man inte ska bo… och vilken av alla de där förskollärartjänsterna man ska söka… Ilandsproblem minst sagt :).

        Må gott/sanna

Kommentera

