Rapport från dagens inskolning

Arvid fick en kompis. Hon hette Alice och de gick omkring och höll handen och var jättesöta. Hon några år äldre, Lotta på Bråkmakargatan-blond och väldigt snäll och omhändertagande. Arvid ett huvud kortare, med sin lilla runda mage och sina bruna ögon, fulla av beundran.

Så sött.

Jag fick också en kompis. Han hette Jojje och kröp upp i mitt knä när jag ”höll mig undan” ute på gården. ”Sjung” uppmanade han mig och jag gjorde mitt bästa. Efter tjugo minuter, då jag började få svårt att variera repertoaren, föreslog jag att han skulle gå och leka med de andra.

Men nej.

”Sjung!”

Så jag sänkte rösten och sjöng ”Jag tänker sälja min dromedar…”

Ingen behöver ju få veta att Arvid fått somna till den varje kväll under sitt första levnadsår.

One thought on “Rapport från dagens inskolning

  1. Ha ha! Abdikerade du också lite snabbt o tog akvavit till.. Jojje.. :/ sjukt kul inlägg. Vi måste ses snart. Söndag kanske? Kram!

Kommentera

