Gör det. Åtminstone en gång vartannat år.

Ni vet hur man är som förälder.

Förnuftig och förståndig och alldeles, alldeles…. jättetorr ibland.

”Nej, jag dricker inte längre för det blir så jobbigt dagen efter. Det är inte värt det.”

”Klockan två på natten? Javisst är jag uppe då, men det är ju för att amma/stoppa i nappen/ta tempen/trösta efter en mardröm.”

Jag vet. För jag är ju sådan själv. Alltid.

Men så i fredags hade jag och Niklas en riktig Utekväll. Med stort U.

Tåg till Lund. En öl före maten på en halvcool restaurang. Förrätt. Huvudrätt. Efterrätt. Vin. Sedan en rolig show på Humorfestivalen, följt av en drink på Stortorget. Och ett glas vin till. Och sedan fick vi en väldig lust att dansa.

Så det gjorde vi. Till klockan två, med fler drinkar, och sedan en falafel på vägen hem. Kvart i fyra släckte vi och sa godnatt till min mamma som barnvaktat.

Och det var SÅ roligt. Och SÅ jättemycket värt det.

(Japp. Trots att Arvid vaknade kvart över sju. Och nej, vi överlät inte det på mormor.)

Annars har helgen varit lugn och trevlig. Lördagseftermiddagen tillbringade vi i Folkets park där Arvid fick prova karusellerna. Bland annat åkte han ett biltåg helt själv av typen mamma-kan-inte-stå-bredvid-och-rycka-in-om-han-skulle-ångra-sig. Var lätt nervös. Jag alltså. Arvid själv var hur cool som helst.

Och idag har vi haft besök av Karin, Rasmy, Isak och Alba. Fullt ös och förmodligen en bra uppladdning inför förskolestarten i morgon.

6 thoughts on “Gör det. Åtminstone en gång vartannat år.

  1. Mormor säger: Lycka till med stora dagen! Det kommer att bli hur mysigt som helst, många nya människor att lära känna, du kommer att charma dem alla min lille skatt, och tänk så många nya leksaker att undersöka och leka med!
    Många lycka till kramar från mormor

Kommentera

