Min egen lilla modell

En gång tvingade jag mig min bror att klä ut sig till Amerika-farare, sätta sig på en gammal koffert med ett matsäcksknyte på axeln och se drömmande ut. Och så fotade jag. Bilder som jag sedan framkallade i mitt mörkrum under stor spänning. (Tänk förresten att jag kunde glömma det där med mörkrummet i den här krönikan om min fars ”intressen”.)

Martin, min bror, var väl då en sisådär nio år gammal och tyckte att det var sisådär kul. Smidigare är det då nu, när jag har en alldeles egen ett-och-ett-halvt-åring som villigt (okej… omedvetet) låter sig dokumenteras både på längden och tvären.

Håller på att försöka lära mig att fota i mörka miljöer utan blixt. Högt ISO gör att bilderna blir lite ”korniga”, men det kan också vara lite fint. Kanske är det någon av er som har lite tips att dela med er av för den här typen av fotografering?

5 thoughts on “Min egen lilla modell

  1. Näst sista bilden är helt ljuvlig. Ser lite SVT-pressfoto-drama-snygg-mystisk ut och på samma gång är han bara jättesöt.

  2. Mormor säger: Farmor skriver som mormor tycker:-) Underbara bilder!!! Längtar tills i morgon när vi alla får mysa tillsammans.

Kommentera

