Jag vet, dåliga ursäkter

Man kan tycka att det borde bloggas lite oftare. Men vem har tid när det ska gås på möhippor och besökas mormödrar och grejas i trägårdar och piffas i uterum och göras fotoböcker (jojomensan, lååååångt bort från maken den här gången) och ätas middagar med vänner och njutas av vårar? Inte jag i alla fall.

Men nu är det kvällen före den där klämdagen man aldrig tog ledig och då kan man ju alltid blogga eftersom man inte kommer sig för att göra något annat än att slösurfa då man ju ändå snart ska gå och lägga sig.

Förresten så börjar jag min föräldraledighet 2.0 på måndag. Den där dagisplatsen vi önskade till mitten på maj visade sig inte bli ledig förrän 1 september, så fram till dess kommer vi att pussla lite med min arbetstid, lite med Niklas arbetstid och lite med farmor och mormor. Och så en semester på det.

Jag kallar redan nu den här perioden för ”månaderna då Arvid lärde sig älska trädgårdsliv”. Han har fått en skottkärra, en spade och en vattenkanna. Nu ska han bara lära sig hantera hackan också.

Just det, älskling. V-A-T-T-E-N-K-A-N-N-A.

Inte bara jobb. Mys också.

Kommentera

