Min 75-årsdag firar jag… i garaget

Jag gillar ju utmaningar. Alltså verkligen. Om ”smulfritt” är svenskans vackraste ord kommer begrepp som ”mål” och ”delmål” och ”satsa allt för att vinna” inte långt efter.

Sjukt. Jag vet.

Men ibland blir det liksom lite… too much.

Några av er minns kanske matkällaren. Hur den liksom växte över mig och till sist gjorde att jag blundade när jag passerade igenom på väg till tvättstugan. Och sedan – hur jag faktiskt tog tag i surdegen och var SINNESJUKT nöjd när jag var klar.

Och det var ju trevligt och härligt och sagan kunde ha fått ett fint slut där.

Om.

Det.

Inte.

Funnits.

Ett.

Garage.

Också.

Och håll i er, nu snackar vi Röra med stort R.

Inte ens min inre projektledare kan uppbåda en tillstymmelse till entusiasm inför detta kaos. Detta inferno. Detta oöverstigliga berg med alla hinder man överhuvudtaget kan tänka sig.

Men visst… Någonstans där i fjärran – och nu snackar vi i den allra yttersta delen av den yttersta galaxen i det yttersta solsystemet – kan jag se ett fint litet planteringsbord, redskap på snygga krokar, en snickarvrå där Niklas står i blåställ och trollar fram saker som jag pekat på i inredningstidningar.

Men… Min sextioårsdag. Där någonstans kan vi nog snacka om ett första delmål.

My god… Ge mig kraft – eller en sommarjobbssugen student?

6 thoughts on “Min 75-årsdag firar jag… i garaget

  1. Mor säger: Men ni är ju redan en bit på väg, fina hyllor har ni, det är ”bara” att tänka ut ett system, grillkolhylla, verktygshylla, kruk och jordhylla…..:-) Jag kan passa Arvid när ni tar itu med projektet!!!

      • Som småbarnsföräldrar borde vi kunna GE varandra ”några timmar” här och där! Vi får se till att Arvid och Leon blir bästa polare och sen är saken biff!

Kommentera

