Vår & brutna löften

För den som undrar: Ja, jag har tillfrisknat. Kommit ut på andra sidan och ”känt livet i mig”, som Madicken sa. Särskilt idag, då det var ljust när jag vaknade klockan sex. Och så ljuvligt, att höra fåglarna kvittra för fullt när man går till jobbet. Eller att äta lunchmackan på en bänk i solen.

Mmm. Vår. Det är nog faktiskt ett ännu vackrare ord än ”smulfritt”.

För övrigt: Det går inget bra med internethalvtimmen. Bara så att ni vet och aldrig behöver fråga.

Dum idé. Redan från början.

4 thoughts on “Vår & brutna löften

  1. Inte någon dum idé. Jag blev inspirerad och har nu anammat ”internethalvtimmen. Har fått läst en hel bok på bara ett par dagar tack vare detta (ja, Radhusdisco)… 🙂

  2. Jag vet. Jag försöker bara hitta en ursäkt. 🙂 Du har läst Radhusdisco nu alltså. Jag och Veronica satt och måttade den på jobbet igår, ungefär som man brukade göra med kurslitteratur. ”Läser man bara några sidor varje kväll, blir det ju inte så jobbigt…” Och ikväll har jag i alla fall lagt fram den. Bredvid datorn. 🙂

  3. Radhusdisco kunde jag inte lägga ifrån mig. han växte upp i samma område som jag och det var igenkänning hela vägen. Mataffären Jiffy…Lextorpskyrkan..allt det där. Fantastiskt.

Kommentera

