Män är från Mars, kvinnor är från…

Lördag kväll, framför Melodifestivalen

Jag: Spännande det här…

Niklas: Vad?

Jag: Att Erik Saade uppträder och att Molly Sandén tävlar.

Niklas: ?

Jag: Ja, för visst var de väl ett par?

Niklas: ?

Jag: Och så tog det slut och hon färgade håret mörkt och blev lite rockig och cool…  Så där som man blir när man gör slut. Och nu möts de igen…

Niklas: … Ring en vän!

Lördag kväll, före läggdags

Jag: Varför får man ingen ström när man (läs Arvid) stoppar mobilsladden i munnen?

Niklas: (Lång-utläggning-om-impulser-och-volt-och-jordat-och-andra-begrepp-man-minns-vagt-från-fysiklektionerna-i-högstadiet.)

Jag: Mhm…

Niklas: Ja, och vissa saker känns ju mer andra. Som till exempel när man slickar på ett niovoltsbatteri till en brandvarnare.

Jag: ?

Niklas: Har du aldrig gjort det någon gång?

Jag: !

Sådan far, sådan son. Snart gäller det alltså att gömma brandvarnaren.

 

3 thoughts on “Män är från Mars, kvinnor är från…

  1. Haha. Jag funderade väldigt mycket på detta melodifestivalmöte. Skulle smockan hänga i luften. Skulle Saade ångra sig när han såg hur het Molly blivit. Skulle han hångla med hennes polare på efterfesten? Så många frågor så lite tid.

Kommentera

