All by my self – i fortsättningen…

Idag var vi på scouternas stora vårloppis på nya Malmömässan.

Det var trevligt.

Jag rotade runt i högarna av barnkläder och fick en tjusig overall och tre par byxor för sextio spänn.

Niklas och Arvid satt och softade med en burk banan- och passionsfruktmos i kafeterian.

I bilen hem konstaterade Niklas att ”det där med loppis, det är nog inget för mig”.

– Fast den där loppisen vi var på i höstas, den var ju faktiskt trevlig, funderade han vidare.

Och nej. Jag behövde faktiskt inte påminna honom. Om borden i solen utanför klubblokalen. Om pumptermoskaffet. Om de hembakade muffinsen. Och det faktum att han bara tillbringade fem minuter inne på loppisen, för att leta efter mig.

Han kom på det sjäv:

– Fast där satt jag väl förresten mest och fikade…

Så helt rätt, Niklas. Det där med loppis – det är nog inget för dig.

One thought on “All by my self – i fortsättningen…

  1. Pingback: Loppis x 2 | Linda Unnhem

Kommentera

