Hej kexet, står du här och smular

Idag var det premiär för bokcirkeln. Väldigt söndagstrevligt och det blev roliga diskussioner utifrån Fredrik Lindströms novellsamling ”När börjar det riktiga livet?”.

Att lyckan alltid finns någon annanstans var ett av bokens huvudteman och det drömdes hej vilt om designsoffor, danska servitriser och kvaliteeeeetstid med baaarnen.

Själv när jag främst en dröm om en Electrolux New Ergorapido 2-i-1 just nu.

Hej då russin och makaroner och delikatessknäckebitar upp till knäna.

Hej mitt golv – jag kan se dig!

Smulfritt… Det måste vara svenskans vackraste ord.

I övrigt är jag hejdlöst förälskad i mitt barn som lärt sig gå på riktigt nu.

Och i våren, som faktiskt verkar vara på väg.

7 thoughts on “Hej kexet, står du här och smular

  1. Är inte ert klinkersgolv i köket lite förlåtande mot sånna banaliteter som smulor? Typ sväljer smulorna i fogarna? Eller är jag ute och cyklar? Jag drömmer nämligen om klinkersgolv i köket! (vågade inte erkänna det igår) 😉

    • Att det skulle svälja smulor har jag tyvärr inte märkt, men det positiva är ju att de inte syns så mycket. De bara känns…

  2. Been there, done that. Funkar kasst! Den enda som sväljer smulorna på riktigt är… hunden! Smulande barn och konstant hungrig hund en är bra kombo – fast du får ju vada i sand som jycken drar in istället 😉

    • Alltid är det något… 🙂 Men någon hund lär det inte bli här på de närmsta tjugo åren i alla fall. Det räcker liksom bra utan.

  3. Pingback: Vår & brutna löften | Linda Unnhem

Kommentera

