Att tänka på sommaren

På jobbet är det mycket uteliv just nu. Alltså inte barhäng och discomoves, utan artiklar om balkonger och trädgårdsmöbler och fint och fiffigt i kruka och korg. Sådant uteliv, the familjetidningstyle.

Och då, när jag satt där och surfade bland pressbilderna, kom jag på att jag ju har såväl en hängmatta som en sprillans ny solstol. Den ena fick jag sommaren då jag var gravid och gravt illamående (ligga och guppa i en hängmatta, ja, vilken bra idé) och den andra fick jag sommaren då jag… typ ammade.

Alltså två tämligen oanvända ting.

Men! Min fråga är nu: Kommer jag att kunna använda dem i sommar? Ni som har eller har haft ett och ett halvt-åringar, upplys mig! Vad ligger i pipen? Är det bara springa efter och säga ”nej” och ”inte där” som gäller? Eller kan man åtminstone få drömma om lite gungeligung med en solvarm kudde bakom nacken?

 

10 thoughts on “Att tänka på sommaren

  1. Han kommer vilja klättra på allting så du behöver en sittmöbel du snabbt kan komma upp ur för att rädda arvingen från att dråsa i backen med huvudet före. Hängmattan kanske går bort där men solstolen borde funka!

  2. Ja, vill inte vara någon glädjedödare men även jag är rädd för att hängmattan kommer förbli oanvänd en sommar till – minst…

    Hälsar Sofia

  3. Känner mig lösningsorienterad idag och föreslår att du ligger i hängmattan när Arvid sover middag! Ett och ett halvtåringar sover nämligen fortfarande middag. Tack gode gud för det! 🙂

    • Ja, det är bra. Och när han har lagt sig på kvällen, då är ju klockan bara åtta. Jag kan se mig själv sitta på altanen med babyvakten, en tidning och lite lagom solnedgång i ansiktet. 🙂

  4. Hängmattan på landet hängde ganska lågt så det funkade hur bra som helst. Bara det inte är stenmatta under. Hemma har jag haft hängstol som också har fungerat utan problem

Kommentera

