Dagen efter

Det där bloggeventet. Det var ju kul. Inte på något sätt ”åh, jag dör och smäller av och vill göra det varje helg”, men mycket trevligt. Och imponerande av Att vara någons fru att ha fixat allt det där samtidigt som hon varit hemma med sin alldeles nya bebis. Och allt det där var verkligen allt det där. Ett fantastiskt föredrag med en fantastisk Björn Ranelid. (Jag skojar inte. Jag är nog faktiskt lite kär.) Goodiebags med ljuvligt stickade knästrumpor och doftljus och keramik och en hel massa annan lyx. En massa vinster för dem som hade tur. Sminkkurs, tapas, drinkbiljetter, galen underhållning…

Jag själv inledde storstilat med att förolämpa en mycket trevlig Granstav.

Tyckte att det var ett mycket… intressant… val av namn på en blogg och såg framför mig ett specialintresse av snideri, svarvning eller ädla träslag. Det visade sig dock – efter det att jag utbrustit ”Granstav?!?” – att detta var hennes efternamn.

Kul. The perfect way to make new friends.

Hon hävdade dock att hon var van. Och det var ju snällt. Trevlig var hon i alla fall, Granstaven.

Idag har vi haft besök av mormor och Arvid har gjort två framsteg. Ett är att han har lärt sig säga ”mamma”. På allvar. Och ofta. Det andra är att han upptäckt sin snopp. Också detta på största allvar.

4 thoughts on “Dagen efter

  1. Ja nu sitter jag ju här och skrattar (tyst så att inte ungarna fattar att jag har kul när de ska sova och det heter att mamma bara ska kolla banken på datorn) så att jag snart kissar på mig. Jag blev inte alls förolämpad jag tyckte det var en skön icebreaker. Jag brukar vara först med att både trampa i klaveret samtidigt som det hoppar en groda ur munnen på mig så jag tyckte det var lättande att någon annan kör en sån där härlig start. Jag är lite, näe mycket, besviken att vi inte satt närmare på middagen. Hade en lång föreläsning för det som skulle sitta bredvid mig men när jag tittade upp sedan var det ju några andra som satt där… och de hade ju inte fått föreläsningen. Kul och träffa dig och när jag skulle googla ditt namn sent på lördagskvällen så insåg jag att du har skrivit en bok! Jag smäller av!!!! Nu ska den inhandlas och läsas bums, Ranelid får vänta så trevlig var han inte och inga icebraekers från honom direkt. Det är ju hur stort, coolt och imponerande som helst!
    Här kommer jag att hänga en hel del :).
    Nu ska jag och maken försöka ha alla hjärtans dag i förväg, han ska till Norge imorgon, vi får väl se vem som somnar framför tv:n först :).

    Må gott, kram sanna

  2. Vi kommer i alla fall aldrig att glömma hur vi träffades! 🙂 Och kul att du hittat hit! Är också mycket besviken på att vi inte kunde sitta och oja oss över drugorna tillsammans på middagen, men nu när du snart ska bli Skåne-bo – och kanske till och med Höganäs-bo – kanske vi får tillfälle att hänga igen. 🙂 I bloggvärlden lär vi i alla fall ses. Granstaven är numera given i min RSS. Mys på med maken, själv ska jag gå och slå in presenter till min lilla kille som blir 1 år i morgon! Kram!

  3. Absolut måste vi hänga igen :)! Här kommer vi ses. Och jag ska ju pumpa dig på lite info om Höganäs oxå, hehe.
    Men ni måste ju fått den finaste alla hjärtans presenten ever!? Wow!
    Jag har två snoriga halvpigga tjejer hemma, tiden går rätt låååångsamt nu, och nu ska vi inta tvättstugan. Skönt att bryta av snor, syskontjafs, tristess, mollyfilmer, allmänt gnäll etc med något så stimulerande som tvätt :). Phu! Here we go.
    VI hörs 🙂

    • Ja, det var världens bästa Alla hjärtans-present, helt klart! Hoppas att ni fick en mysig dag trots allt, du och tjejerna!

Kommentera

