Dagens fynd

Vi ska flytta. Inte hemma, men på jobbet. Och inte långt, utan bara till andra sidan redaktionen.

Denna flytt gör dock att folk städar och sorterar. Slänger och ger bort. Själv gjorde jag två kollegor glada idag. En fick ett paket knäckebröd. En annan fick en värdecheck på KappAhl.

Vardagslycka. Jomenvisst.

Och gissa exakt hur glad JAG blev då, när jag passerade bordet med ratade ting och hittade denna godbit:

Boken om Kikki! Boken där hon ”berättar allt med egna ord”. Kunde inte hålla mig utan snabbläddrade lite på jobbet. Och det första jag fick upp var berättelsen om hur hon förlorade oskulden.

Kan inte bli annat än en läsfest det här!

Over and out. Nu går jag till sängs med Kikki.

(”Kikki Danielsson – Ett schlagerliv är även berättelsen om hur artisten och människan Kikki Danielsson reser sig och gör en storartad comeback.” Så står det på baksidan av boken. Och visst låter det fantastiskt! Särskilt det där med den storartade comebacken är man ju sjuuukt nyfiken på.)

2 thoughts on “Dagens fynd

Kommentera

