Att snubbla på mållinjen

Ferm Living gör som bekant helt underbara inredningssaker, och när jag kom hem från Formex var det en sak jag helt enkelt inte kunde släppa.

Den lilla söta, smutsturkosa prylhyllan The Dorm.

Perfekt att ha på väggen i ett hem där en liten snart-ettåring röjer fram som stormen Gudrun. Perfekt att… ja, bara ha och sätta fina saker i. Tjejsamla, ni vet.

Så jag visade den för mina föräldrar som var på besök. Ondgjorde mig lite över priset och tyckte väl inte riktigt att 850 kronor kändes motiverat. Och nej, det tyckte inte min pappa heller, som menade att ”en sådan där gör man ju jättelätt och mycket billigare själv” (ni förstår var jag fått det ifrån, va?). Och vips hade han plockat fram mobilkameran, tagit en bild och fått dotra sin att börja hoppas på en hemmasnickrad födelsedagspresent fram i juli…

Och så hade kunnat ske.

OM inte Niklas just då hade kommit in i köket. Och fått syn på hyllan. Som ”aldrig i livet kommer att hamna på en vägg i vårt hem!”.

Kul. Jättekul. Och stor suck.

Men nu vet jag i alla fall. Är det någon som undrar hur det är att vara gift med en inredningsdiktator kan ni mejla mig och fråga.

2 thoughts on “Att snubbla på mållinjen

Kommentera

