Att anta en utmaning

Inspirerad av roliga Anhalt Annika tänker jag nu ta tag i en riktig surdeg.

Man skulle nämligen kunna tro att det är trevligt med en matkällare. Det har jag alltid trott.

Åtminstone tills jag fick en egen.

Och visst, där har funnits burkar med hembakade kakor, flädersaft i flaskor och knäck i små fina formar.

Men jag säger som Cornelis Vreeswijk:  Det var länge sen, så länge sen…

Nu hänger där bara en gammal halväten korv på en rockhängare.

I matväg.

Andra saker är där gott om. Så gott om att det faktiskt står en lite upp i halsen. Gamla kartonger, krukor, renoveringsrester, möbler, barnprylar… Ja, ni ser ju själva på bilderna.

Bilderna som jag för övrigt gjort svartvita för att skänka en air av konstnärlighet till projektet.

För jag ser ju också det framför mig. Målet. De fina förvaringslådorna. Hyllorna med vackert papper och burkarna med dymotext och wishiwashihoppsanhejsantejp… Ja, ni vet allt det där som alla de andra pyssliga har massor av tid till.

Men okej. Jag lägger inte ribban där.

Jag ska ju ändå jobba i veckan. Men rent och snyggt och en runda till tippen. Där har ni mitt klimax.

6 thoughts on “Att anta en utmaning

  1. Ungefär sådär ser våran matkällare ut också. Det var ju så lätt att stapla grejer där när vi flyttade in eftersom det var enda stället där det redan fanns hyllor. Bra ursäkt va? 😉

  2. Borde verkligen, man kan säga att jag smygstartade lite i helgen för då städade jag och möblerade om i köksskåpen, något som jag planerat göra sedan vi flyttade in i april förra året 🙂

  3. Pingback: Min 75-årsdag firar jag… i garaget | Linda Unnhem

Kommentera

