Hem, ljuva hem

Ni vet de där hemmen som får en att vilja kasta ut alla sina möbler och börja om från början. Hemmen som man hade kunnat kopiera rakt av och sedan leva lycklig i i alla sina dagar.

I ett sådant var jag och gjorde ett reportage idag.

Och jag skämtar inte. Jag älskade varje liten pinal i det där helt vidunderliga hemmet.

Och nu sitter jag här, i vårt julstrippade vardagsrum och känner mig fattig. I dubbel bemärkelse. Hetssurfar nya kuddfodral, men ärligt talat – det känns som att gå in i en proppfull godisaffär och köpa Läkerol. Typ.

Men bara upplevelsen, mina vänner. Den kan man leva länge på.

Kommentera

