Min egen lilla cirkel

Nu när bokcirkeln är fixad (hurra!) tänkte jag börja fundera på nästa, lite mer långsiktiga, projekt. Skulle nämligen tycka att det vore väldigt kul att hålla en liten, liten kurs i skrivande. Tänk det lilla lokala biblioteket, tänk några skrivsugna tanter, tänk förväntansfullt fnitter i bänkarna, tänk anteckningsblock och termoskaffe. Ena gången pratar vi dialog, andra gången perspektiv och så delar jag ut små övningar som de får klura på hemma på kammaren.

Roligt.

Det är vad det hade varit.

7 thoughts on “Min egen lilla cirkel

  1. Mor säger: Inget är omöjligt…..just en sådan skrivcirkel har de på Café Zolo i Höganäs som är mycket omtyckt!!!

  2. Mitt 14-åriga barnbarn älskar att skriva och hon skriver ”alltid”.
    Precis en sådan kurs letar jag efter, åt henne(fast det vet hon inte om).
    Hon är verkligen skrivsugen men tyvärr…….ingen tant!

    • Vad roligt att hon skriver, Gunilla! Vet inte om jag kanske tycker det är för tidigt för henne att gå en kurs? I den åldern tycker jag att man bara ska hänge sig åt alla det underbart härliga med skrivandet och prova sig fram för att hitta sin röst och sina berättelser. Dock gärna med uppmuntran och heja-rop längs vägen! Och det misstänker jag att hon får från sin farmor/mormor?

      • Du har så rätt. Det var kloka ord du skrev,Linda. Uppmuntran får hon mycket av mig!
        Små block har hon med sig överallt. Det är härligt att se, att hon verkligen mår bra av sitt skrivande,tycker mormor.

  3. Jag hade gärna deltagit i din skrivarkurs. Det käns mer lockande än att återvända till jobbet imorgon efter ledigheten. Dock hade det fått bli utan kaffe.

Kommentera

