Hjärnan – återkomsten!

Sådärja. Då tycker jag att vi kör igång igen. För efter sju och en halv månad är det snart dags.

Dags.

Att.

Börja.

Jobba.

Igen.

No more ligga på soffan i mjukisbyxor med bekväm gravidmudd. No more strunta i att gå ut för att det regnar. No more morgonmys och lunchmys och eftermiddagsmys med gosigaste lillkillen. (Här intalar jag mig att kvällsmys är minst lika bra. Minst!)

Och inte nog med det. Det är dessutom dags att börja använda hjärnan igen. Den del av kroppen som hittills i år bara fokuserat på en sak: att vara världsbästa mamman.

Strunt i att Mubarak avgått, att bin Ladin hittats död och att prinsessan Victoria är gravid – jag har ju haft ett barn att ta hand om, herregud! Puréer som ska värmas, blöjor som ska bytas, runda kinder som ska pussas. Inte har jag haft tid för något så trivialt som världen.

Okej, jag överdriver lite. Visst började jag prenumerera på Sydsvenskan igen efter ett par månader (läsa tidning, hur skulle man hinna det när man hörde om folk som inte hann duscha – på tre dagar?) och visst har jag läst en trave böcker och slöglott på viktigare saker än Masterchef Australia och Project Runway. Men ändå. Jag har ju inte direkt skrivit en doktorsavhandling. För att uttrycka det milt.

Men nu så är det alltså snart dags igen. Upp i hästen. Nytt jobb och allt. Därför tänkte jag att det är bäst att kicka igång. Damma av språket. Skruva upp tempot. (Lugn, Arvids fanblogg finns kvar. Det finns ju fortfarande få saker som är så intressanta som att han ätit sin första smörgås eller att han tittar på lampan när man frågar ”Var är lampan?”. Ett geni? Ja, snudd på.)

Så därmed förklarar jag denna blogg återinvigd.

Och jag tar mig till och med ett par glas av skumpan.

Wanna join me?

6 thoughts on “Hjärnan – återkomsten!

Kommentera

