Hej motionscykeln

Bland nyblivna mammor som hänger på nätets många forum finns det ett magiskt datum. Ett datum som skiljer Det gamla livet från Det nya livet. Och på måndag är jag framme.

Jag talar så klart om återbesöket hos barnmorskan, hon som (förhoppningsvis) ska ge en klartecken att få börja träna igen. Och nej, jag har inga maratonplaner eller drömmar om att hänga på gym. Det enda jag önskar är att slippa mammajeansen. Och att kunna knäppa översta knappen i jackan. Och att komma i mina sommarkläder. Och så längtar jag efter att… ta kontrollen över min kropp igen. Men det lär väl ta sin lilla tid. En +19-ökning under graviditeten är inget man skojar bort. Men som sagt, på måndag håller vi tummarna. Och sedan dammar vi förhoppningsvis av motionscykeln!

Kommentera

