Klockan halv tre i Kvarnby

Jag: Ska vi inte gå ut lite, Arvid? Det är ju underbart vårväder.

Arvid: Nej, nej, nej (Tolkat utifrån: Gallskrik, högröd ansiktsfärg och allmänt missnöje med overall och mössa.)

Jag: Men om jag först kör dig 35 varv här uppe på altanen och stoppar in din napp lika många gånger och lyfter upp och gosar med dig en gång däremellan?

Arvid: Okej då… (Tolkat utifrån: Plötslig tystnad)

Två timmar och en kvart senare:

Jag: Arvid älskling, är det inte dags att vakna nu? Mamma har hunnit gå både ett och två varv runt Kvarnby, klippa ner vissna perenner och räfsa bort löv från två rabatter…

Okej, om ni tjatar, jag lägger väl in en bild till från gymmet då…

4 thoughts on “Klockan halv tre i Kvarnby

  1. Jag bor i slott !

    Dotter som skriver som en superskrivare !

    Barnbarn som Arvid !

    Med en pappa som Niklas !

    Jag vet inte hur det kan vara bättre !!!!!

Kommentera

