Ner – och upp igen

Dagen som började med att jag ville säga upp mig från min mammaledighet med omedelbar verkan övergick ungefär vid lunchtid till en ganska behaglig dag.

Före lunch: Missnöjt, skrikande, magknipigt och icke sovvilligt barn.

Efter lunch (som inleddes i morgonrock med en jag-tar-saker-i-viktigast-först-ordning-fram-tills-han-bryter-ihop: sätta i linserna, borsta tänderna, kissa, snabbvaska kroppen, deo, ansiktskräm, kläder. Vi hann fram till kläderna, sedan fick jag dansa runt till Swingflys Me and my drum i badrummet. Thank God för att ingen filmar ens dagar. Lugnet – eller kanske chocken efter en halvnaken, hysteriskt dansande morsa – höll sedan i sig hela vägen genom frukost-lunch-gröten.): Belåtet, sovvilligt barn. Tid för modern att blogga, internetshoppa från Apoteket, packa skötväskan inför morgondagens stora utmaning – promenad och besök på BVC före klockan 11…

7 thoughts on “Ner – och upp igen

  1. Haha, känner igen mig rejält! Tidigt i höstas fick Leon en läkartid kl 08.15 uppe på sjukhuset. Som tur var har vi gångavstånd men det var sannerligen en utmaning. Tror jag gick upp strax efter 05 för att vara säker på att hinna med allt! 😉

  2. Oh my… 08.15! Tack och lov är det gångavstånd till vårt BVC också. Hade inte orkat blanda in ytterligare ett moment à la ta-en-försenad-stadsbuss eller leta-parkering-inne-i-stan.

  3. Med risk för att låta som en vandrande klyscha – det blir bättre! 🙂 Idag tror jag vi kan gå ur sängen och vara iväg på lite mer än en timme! 😀

  4. Och det blir ännu bättre med ännu större barn! Vi brukar gå upp 06.30 och lämna hemmet 07.15 varje morgon! Och då är det ändå två små grisar inblandade 🙂

  5. Det är inte dåligt, Celia. Fattar inte hur ni hinner det. För du ska väl också göra dig i ordning? Och frukost?

Kommentera

